[CentOS-nl] Ben ik de eerste?

Tue Feb 13 13:11:18 UTC 2007
Daniel de Kok <danieldk at pobox.com>

Hallo Theo,

On Tue, 13 Feb 2007 13:35:37 +0100
Theo Band <theo.band at xanadu-wireless.com> wrote:
> Ik zag dat de lijst geschiedenis nog leeg was, dus dit is m'n kans!
> Heeft een Centos lijst in het Nederlands wel zoveel zin? Of is dit
> meer voor de niet Engels onderlegden onder ons? Zijn er echt zoveel
> Nederlandse gebruikers?

Helaas, ik heb vanochtend al een bericht naar de lijst gestuurd :).

Een erg belangrijk discussiepunt dat ook bij mij is opgekomen. Ondanks
het bestaan van goede Engelstalige discussiefora zijn er toch een aantal
Nederlandstalige Linuxfora opgekomen die erg populair zijn. Ik denk dat
het stellen van een vraag op een Engelstalige lijst of forum twee
barrieres heeft, namelijk de technische aard van een probleem, en de
taal. Met een Nederlandstalige lijst wordt een van die barrieres
weggenomen, wat hopelijk de toegankelijkheid voor gebruikers vergroot.

Ik denk dat hetzelfde zal gelden voor bijvoorbeeld de Duitstalige lijst.

Daarnaast zijn er natuurlijk ook discussies die redelijk regio-gebonden
zijn, zoals presentie op lokale bijeenkomsten, eventuele vertaling van
Wiki documentatie, etc.

Groeten,
Daniel