[CentOS-nl] asaus laptop met linux drama

Daniel de Kok me at danieldk.org
Wed May 14 06:19:33 UTC 2008

Hallo Fred,

2008/5/14 Fred Schneider <fredschneider at planet.nl>:
>  Videokaart: Ati mobility Radeon HD3470. 1440x900. Staat wel in het lijstje
>  maar werkt niet. Het beeld wat ik nu heb ziet er niet uit.

Valt X.org toevallig terug op de VESA driver? Dat gebeurt als de kaart
niet ondersteund wordt. Je zou de driver van ATI kunnen ondersteunen:

http://wiki.centos.org/HardwareList/AtiDriver

>  Wifi: Atheros AR5007EG wireless network advanced bus nr 3, irq 17
>  athr_dev_10261A3B.ndi (vista driver)

Wellicht wordt deze chipset door de MadWifi driver ondersteund. Deze
driver is onder andere verkrijgbaar via de RPMForge repository. Meer
informatie over het gebruik van RPMForge is te vinden op:

http://wiki.centos.org/Repositories/RPMForge

>  Kunnen jullie me helpen want ik wil na twee jaar niet terug naar Windhoos maar
>  zo moet ik wel.

Overigens is dit waarschijnlijk erg nieuwe laptop hardware. Op
dergelijke hardware check ik ook altijd even of: de (CPU) fans niet
permanent draaien, en of de CPU fan gaat draaien als het systeem
belast is. Ik heb deze problemen nl. vaak gezien op nieuwe laptops met
Linux.

Groeten,
Daniel