[CentOS-nl] asaus laptop met linux drama

Dag Wieers dag at centos.org
Wed May 14 12:49:17 UTC 2008

On Wed, 14 May 2008, Fred Schneider wrote:

> Dat ga ik dan toch maar proberen, wat adviseer je 8 of 9

Ik zou meteen voor Fedora 9 gaan.

Ik denk eigenlijk dat we de wiki moeten aanpassen om mensen hierover in te
lichten op de CentOS Laptop pagina:

  + Als je hardware koopt zoek je best op voorhand uit welke componenten
    wel of niet werken onder Linux (in het algemeen) en wel of niet werken
    met de recentste CentOS (in het bijzonder).

    Op die manier bespaar je jezelf onaangename verrassingen en zorg je
    indirect ook dat hardware met Linux support beter verkoopt dan hardware
    zonder Linux support.

  + Indien je met hardware zit die niet (of niet volledig) werkt met de
    recentste CentOS, dan is het wellicht aangewezen om de recentste Fedora
    te nemen in afwachting van een nieuwe toekomstige CentOS versie.

  + In het algemeen kies je je distributie niet in funktie van de hardware
    die je hebt, maar in het bovenstaande geval zijn we verplicht een
    uitzondering te maken. :-)

Wat voor algemene tips zouden hier nog bijhoren ?

--
--   dag wieers,  dag at centos.org,  http://dag.wieers.com/   --
[Any errors in spelling, tact or fact are transmission errors]