[CentOS-nl] Live upgrade naar CentOS 5.1

Dag Wieers dag at centos.org
Wed Apr 9 17:11:48 UTC 2008

On Wed, 9 Apr 2008, Danny.Terweij wrote:

> From: "Daniel de Kok" <me at danieldk.org>

> Ik heb gezien op een website dat iemand in 2006 success een FC3 naar CentOS4
> heeft gedaan met enkele stappen en via yum. Maar dat was ook het enigste wat
> ik vond in google.
>
> Een schone installatie is er niet bij. Dat zal een fikse downtime
> veroorzaken.

Wat je in principe kan doen is met apt-get de locale RPM database een
lagere prioriteit geven dan de CentOS4 repository. In de praktijk komt dat
dan neer op het updaten van _alle_ packages (inclusief de packages die
lager zijn in CentOS4 dan in FC3).

Het interessante is dat je met apt ook kan zien wat hij allemaal van plan
is te doen, alvorens je de beslissing moet nemen. Maar best test je de
hele procedure uit op een andere machine (physical of virtual) zodat je
exact weet wat je te wachten staat.

Als een nieuwe installatie geen optie is, dan wil je zeker niet het risiko
lopen dat je met een kapot OS zit :-) Dus testen is sowieso de boodschap.

--
--   dag wieers,  dag at centos.org,  http://dag.wieers.com/   --
[Any errors in spelling, tact or fact are transmission errors]