[CentOS-nl] asaus laptop met linux drama

Daniel de Kok me at danieldk.org
Wed May 14 06:23:15 UTC 2008

2008/5/14 Hugo van der Kooij <hvdkooij at vanderkooij.org>:
>  Ik ben een absolute fan van Centos. Maar het nadeel van Centos is dat
>  het achter loopt met de ondersteuning van de laatste hardware. Iets wat
>  ik acceptabel vind omdat de Centos strategie meer op de lange termijn
>  ondersteuning ligt.
>
>  Voor servers is dat geen probleem want mijn rack server leverancier test
>  net zo lief met Centos als met FreeBSD. Dus dat werkt allemaal prima.

Klopt, stabiliteit staat voorop, en daarom veranderd er relatief
weinig gedurende een release cycle. Daarom is CentOS ook uitstekend
voor desktops, zodra ze ondersteund worden.

>  Maar voor mijn eigen laptop werkte een hoop niet lekker met Centos. Met
>  Fedora 8 deed e.e.a. het wel.

En sinds gisteren is Fedora 9 ook uit. En CentOS 6 zal uiteraard
indirect weer gebaseerd zijn op een nieuwe Fedora versie, dus het
gebruik van Fedora is inderdaad aan te raden, omdat de overstap naar
de volgende CentOS versie relatief klein is :).

Groeten,
Daniel