[CentOS-nl] asaus laptop met linux drama

Fred Schneider fredschneider at planet.nl
Wed May 14 13:27:17 UTC 2008

Bedankt voor de vele reacties.

Ik ben met de betreffende links van de videokaart aan de gang geweest maar dat
wil niet. Die ATI driver kan ik downloaden maar meer lukt niet. Ik moet een
file die eindigt op run draaien maar dat doet niets. Hij npakt wat uit maar
ik zou een grafisch hulpprogramma moeten krijgen.Hij valt terug op VESA en
ziet er niet uit: vergeleken met het briljante haarscherpe beeld van Visa
(kleurdiepte, scherpte enz, het ziet er nu erg low-tech uit, de letters
(zwart volgens de instellingen) zijn grijzig en wat wazig ondanks de
anti-aliassing)

Ik sprak net een andere vriend . Toevallig een collega van die andere (ik
kende ze beide al maar wist niet dat ze collega's op het zelfde kantoor van
cap-gemini (en net onderweg naar RedHat) waren ). Hij heeft gisteren Fedora 9
getest en van hem hoorde ik het zelfde als hier. Nieuwe laptops en centos
zijn niet zo gelukkig geklozen. Hij adviseerde ook in dit geval Fedora. Aan
de ene kant ben ik het een beetje erg zat aan het worden (ben al een week de
hele avond aan het modderen) en neig ik ernaar zijn advies op te volgen, aan
de andere kant voelt dat als opgeven en daar hou ik absoluut niet van.

Overigens vind ik een lijst prettiger werken voor dit soort dingen dan een
forum. Bij problemen krijg ik de mail op mijn telefoon maar dat is te traag
voor een forum.

Fred