[CentOS-pt-br] Cluster - Heartbeat x Pacemaker

Molinero cybercrowbr em gmail.com
Segunda Setembro 23 22:22:11 UTC 2013

O Pacemaker utiliza (suporte) sim o Heartbeat, como alternativa ao Corosync
se vc quiser.

Q: Can I use Pacemaker with Heartbeat?

A: Yes. Pacemaker started off life as part of the
Heartbeat<http://linux-ha.org/> project
and continues to support it as an alternative to Corosync.